W rzeczywistości rower elektryczny jest niczym więcej niż „normalnym” rowerem. Powstał jako alternatywa dla tradycyjnego roweru. Ma ramę, kierownicę, siodło, koła zębate, dwa koła i można na nim jeździć, przykładając siłę do pedałów. Różnica w stosunku do roweru elektrycznego polega na silniku wbudowanym w rower. Silnik elektryczny ma za zadanie wspomagać jazdę na rowerze. Pozwala na jazdę bez wysiłku rowerzysty. Umiejscowienie silnika roweru elektrycznego może się różnić w zależności od modelu roweru. Możemy wyróżnić na przykład rowery z silnikiem z przednim kołem, silnikami centralnymi, silnikiem z tylnym kołem. Rowery elektryczne stały się powszechne na całym świecie. Używane są zarówno przez młodszych jak i starszych użytkowników.

Możesz pomyśleć, że rower elektryczny to świetna sprawa , tak długo, jak rower robi to, co chcesz. Masz absolutnie rację. Jednak nie wszyscy chcą tego samego. Jeden nie jest już w stanie chodzić i potrzebuje Power Assist i Walk Assist, drugi uważa, że ​​ważne jest, aby silnik był w środku roweru elektrycznego. Jeszcze inny chce, abyś nie słyszał roweru elektrycznego. Lub wolisz niezbyt skomplikowany wyświetlacz z jak najmniejszą liczbą przycisków. A może chcesz jechać na rowerze tak daleko, jak to możliwe, a tym samym mocniejszej baterii? W naszych rowerach elektrycznych zastosowaliśmy cztery różne technologie, dzięki czemu istnieje również rower elektryczny, który spełnia Twoje wymagania. Poniżej możesz zapoznać się z zaletami poszczególnych technologii, jeśli podoba Ci się szczegół. Jeśli jest to dla ciebie tylko trochę za dużo informacji, rozumiemy to bardzo dobrze. Zapewniamy, że jeśli przekażesz swoje życzenia sprzedawcy, pomoże on w dokonaniu właściwego wyboru.

Budowa roweru elektrycznego

Rower elektryczny jest wyposażony w trzy kluczowe elementy. Należą do niego: bateria, silnik elektryczny oraz kontroler. Części, które odpowiadają za wspomaganie elektryczne odróżniają mechanizm roweru elektrycznego od tradycyjnej wersji.

Bateria litowo-jonowa w rowerze elektrycznym

Bateria do roweru elektrycznego, jest jedną z najważniejszych części roweru elektrycznego. Jest źródłem napędu naszego pojazdu. W rowerach elektrycznych najczęściej stosowane są baterie litowo-jonowe. Głównie z uwagi na ich parametry. Tego rodzaju baterie oferują żywotność na około 500-800 cykli ładowania. Warto pamiętać o tym, że zasięg jazdy naszym rowerem elektrycznym będzie zależał od pojemności baterii oraz stylu jazdy (jazda po górach czy jazda miejska).

Silnik elektryczny – serce każdego e-roweru

Silnik elektryczny to również ważny element budowy roweru z napędem elektrycznym. Powszechnie, stosowane są silniki bezszczotkowe. Na rynku możemy spotkać wiele modeli o mocy od 250 do 1000W. Warto zaznaczyć, że ten rodzaj silnika jest mało awaryjny i bezobsługowy. Umożliwia oszczędne zużycie energii, co przekłada się na większe zasięgi. Silnik jest zasilany energią elektryczną pochodzącą z akumulatora. Akumulator roweru znajduje się na tylnym bagażniku roweru lub na pochyłej rurze. Są też rowery ze zintegrowanymi bateriami w dolnej rurze, więc prawie nie widzisz, że jeździsz na rowerze elektrycznym.

Kontroler do roweru elektrycznego

Mówiąc o budowie roweru elektrycznego, nie możemy zapomnieć o kontrolerze. Odpowiada on za sterowanie silnikiem oraz komunikację z baterią. Kontroler steruje również inteligentnym systemem wspomagania podczas jazdy. Rower elektryczny wyposażony jest również w wyświetlacz. Włączasz rower elektryczny przyciskiem włączania / wyłączania znajdującym się na akumulatorze lub na wyświetlaczu. Zobaczysz wtedy wyświetlacz, na którym możesz odczytać dane, takie jak przejechane kilometry, stan baterii i aktualny status wsparcia.

Tak działa rower elektryczny. Czy jesteś zainteresowany rowerem elektrycznym, czy chcesz przeżyć jazdę rowerem elektrycznym? Odwiedź nasze centrum testowe lub dostępne modele rowerów elektrycznych.

Dlaczego warto przesiąść się na rower elektryczny?

Korzystanie z rowerów elektrycznych przynosi wiele korzyści, dlatego z roku na rok stają się one coraz bardziej popularne. Przede wszystkim warto podkreślić odciążenie użytkownika. Napęd elektryczny w rowerze sprawia, że możemy zaoszczędzić sporo siły i przebyć o wiele większe dystanse niż przy użyciu tradycyjnego roweru. Idealnie sprawdzi się więc w górach lub miejscach, gdzie znajdują się strome i długie podjazdy. Rower elektryczny przeznaczony jest również dla osób, które w wygodny sposób chcą ominąć korki w zatłoczonych miastach. Korzystanie z rowerów z napędem elektrycznym to także niskie koszty eksploatacji w porównaniu ze skuterami czy innymi jednośladami, które posiadają silnik. Nie możemy również zapomnieć o aspekcie ekologicznym. Rezygnując z silnika spalinowego ograniczamy emisję spalin.