Silnik centralny vs silnik w piascie – odwieczna bitwa który lepszy.

Niekończąca się wojna o ebike trwa. Piasta z silnikiem vs napęd centralny, który powinieneś wybrać?

Silniki do roweru elektrycznego (ebike) przeszły długą drogę, a teraz są dużo tańsze, aby je kupić i zainstalować na istniejącym rowerze. Ale w zależności od tego, do czego chcesz użyć swojego roweru, wpłynie to na rodzaj silnika elektrycznego, który powinieneś mieć.

A więc dzisiaj przejdźmy do szczegółowej analizy, aby dowiedzieć się dokładnie, czego potrzebujesz, co powinieneś otrzymać i dlaczego!

Najpierw dowiemy się o dwóch typach silników!

Szybki przegląd:

Koszt

  • Silnik w piaście – tańszy,
  • silnik centralny – droższy.

Jeżeli Twoim kryterium wyboru jest wyłącznie cena, powinieneś wybrać silnik w piaście. Kosztuje zdecydowanie mniej i doskonale się sprawdzi w większości rowerów elektrycznych. Jest to bardzo popularny typ silnika, który pojawia się zarówno w zestawach do konwersji roweru, a także na gotowych, markowych rowerach elektrycznych.

Najlepszy teren

  • Silnik w piaście – płaski teren, bardzo małe pagórki,
  • silnik centralny – od płaskiego aż po bardzo strome wzgórza.

Kiedy rower elektryczny będzie przeznaczony do typowej, spokojnej jazdy rowerem (np. codzienne dojazdy do pracy) po stosunkowo płaskim terenie, silnik w piaście będzie idealnym wyborem. Jeżeli rower elektryczny będzie użytkowany bardziej intensywnie, na trasach o sporych przewyższeniach, w górach, wówczas silnik centralny będzie bardziej optymalnym wyborem.

Łatwość instalacji

  • Silnik w piaście – bardzo prosty – wymień koło,
  • silnik centralny –  bardziej złożony i dogłębny.

Jeśli samodzielnie instalujesz silnik w rowerze, ale nie dysponujesz odpowiednimi narzędziami i kluczami i nie masz tez podstawowej wiedzy i doświadczenia w zakresie serwisu rowerów, zdecydowanie łatwiej ci będzie wykonać montaż silnika rowerowego w piaście koła. Jeśli majsterkowanie przy rowerze przychodzi ci z łatwością, silnik centralny nie powinien być problemem.

Najlepsze zastosowania

  • silnik w piaście – komunikacja, wycieczki rekreacyjne, jazda dla przyjemności,
  • silnik centralny – dojazdy, kolarstwo górskie, MTB, komunikacja.

Jeżeli posiadasz rower elektryczny, który ma dostarczyć Ci dodatkowych wrażeń, chcesz pojechać tam, gdzie zwykły rower nie pojedzie, szukasz ekstremalnych wyzwań lub jazdy w trudniejszych warunkach? Silnik centralny mocowany w mechanizmie korbowym spisze się zdecydowanie lepiej. W przypadku wykorzystania roweru do jazdy rekreacyjnej, dojazdów do pracy, zwykłej spokojnej jazdy to spokojnie można wybrać model lub zestaw, który będzie posiadał silnik zamontowany w piaście koła.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *