Przeróbka roweru na elektryczny w kilku krokach

Przerobienie roweru na elektryczny nie jest skomplikowanym procesem. Stosowanie się do instrukcji obsługi lub naszego poradnika powinno być wystarczające, do poprawnej instalacji wszystkich komponentów wchodzących w skład oferowanych przez nas zestawów do konwersji. Zachęcamy do zapoznania się z poradnikiem, a w przypadku problemów do konsultacji np. telefonicznej.

INSTRUKCJA DO MONTAŻU ZESTAWU 48V 1000W

KROK 1 – MONTAŻ WYŚWIETLACZA 

wyświetlacz LCD do zestawuW brązowym kartoniku znajdziemy kompletny wyświetlacz LCD wraz z uchwytem. Przykręcamy wyświetlacz do uchwytu za pomocą 2 śrub mocujących, które znajdują się w opakowaniu (śruby krzyżakowe). Następnie sprawdzamy średnicę kierownicy, ze względu na różnorodność kierownic w opakowaniu znajdziemy gumowe podkładki, które mają nam pomóc dopasować uchwyt do każdego rodzaju kierownic. Zakładamy wyświetlacz na kierownicę, dokręcając od spodu dwoma śrubami krzyżakowymi. Po lewej stronie kierownicy montujemy pilot wyświetlacza. 

KROK 2 – MANETKA GAZU

manetka gazuW zestawie znajdziemy manetkę kciukową lub manetkę typu twist. Należy ściągnąć z prawej strony kierownicy chwyt rączki kierownicy (gumowy ochraniacz), do pomocy może posłużyć nam mały płaski śrubokręt i środek typu WD-40 (śrubokręt wsuwamy pod rączkę i delikatnie spryskujemy). Następnie montujemy manetkę przed albo za dźwignią, tak aby było nam wygodnie (obydwa sposoby są poprawne).

KROK 3 – MONTAŻ SENSORA

W zestawie znajdziemy pomocne narzędzie do demontażu korby. Odkręcamy śrubę mocującą z naszej korby, potrzebny będzie nam klucz 14 mm albo klucz imbusowy nr 8. by zdemontować korbę (film również dostępny na YouTube). W suport wsuwamy  metalowy pierścień z czerwonym magnesem, następnie dociskamy czarne koło z magnesami, tak by magnesy były skierowane w naszym kierunku (nie do roweru). Montujemy z powrotem korbę, dokręcając solidnie śruby. Przerwa miedzy magnesem a czerwonym sensorem powinna być +- 2 mm. Jeśli używasz czarnego sensora wystarczy docisnąć w zęby suportu.

KROK 4 – MONTAŻ SILNIKA

koło z silnikiem elektrycznymW zależności od wybranego zestawu, napęd tył/napęd przód, upewniamy się że z obydwu stron, pomiędzy silnikiem a ramą roweru, znajduje się podkładka. Czasami w przypadku tylnego napędu należy użyć  2 podkładek ze strony wolnobiegu. Wsuwamy koło z silnikiem, używając wskazanych podkładek i dokręcając dwoma śrubami. Klucz 21 mm. Kabel napęd na przód będzie znajdował się po prawej stronie. Należy poprowadzić go razem z kablami wyświetlacza do torby, którą montujemy albo w trójkącie ramy albo pod siedzeniem. W torbie w trójkącie otwór na kable należy wyciąć własnoręcznie.

KROK 5 – STEROWNIK 

Okablowanie łączymy zgodnie z kolorami ze sterownikiem w torbie. Upewnijmy się, że kabel od baterii (czerwony i czarny) jest bezpiecznie przypięty.

KROK 6 – TEST SILNIKA

  • Bateria bagażnikowa: sprawdź czy przycisk główny zasilania (pod baterią, prawa strona) jest włączony.
  • Bateria na ramie: przycisk START znajduje się po lewej stronie, światełko przy włączonej baterii pali się na niebiesko.

Na pilocie od wyświetlacza włączamy i przytrzymujemy przycisk START przez 3 sekundy. Na wyświetlaczu LCD pojawią się symbole. Używając pilota przesuwamy strzałka do góry lub na dół, biegi (5 biegów: 1-eco, 2-eco2, 3-boost, 4- super boost, 5-power – największe zużycie baterii). Jazda optymalna odbywa się na 3 biegu. Aby uzyskać najlepszy efekt prędkości używamy manetki gazu w czasie pedałowania, a gdy decydujemy się na  jazdę ekonomiczną, siła napędzająca  silnik powinna płynąć z pedałowania.

ŻYCZYMY PRZYJEMNEJ JAZDY!!!

Jak widać, przeróbka roweru na elektryczny wykonana przy pomocy poradnika, może być wykonana przez każdego w warunkach domowych. Nie każdy ma jednak czas i ochotę na zajmowanie się serwisowanie swojego roweru, dlatego naszym klientom umożliwiamy także skorzystanie z usługi przerobienia roweru przez nas.  W razie jakichkolwiek pytań prosimy kontakt mailowy (kontakt@energy-bike.pl) lub telefoniczny 663795341. 

 przeróbka roweru na elektryczny

Polecane Zestawy do konwersji roweru

Zestaw do konwersji na ebike – 36V 250W + BATERIA
Zestaw do konwersji na ebike 36V 500W + BATERIA 16Ah Panasonic
Zestaw do konwersji na ebike 48V 1000W + BATERIA 15AH Panasonic